Egy 26 éves, 84 ezer nő részvételével végzett kutatás eredményei szerint a mértékletes alkoholfogyasztás nőkben csökkentheti az agyérgörcs kockázatát.
A Stroke szakfolyóirat legutóbbi számában megjelent tanulmányból kiderült, hogy azokban a nőkben, akik átlagosan napi fél pohár bornak megfelelő mennyiségű alkoholt fogyasztottak, 17 százalékkal alacsonyabb volt a stroke kockázata. A napi egy pohár bort fogyasztókban pedig 21 százalékkal volt alacsonyabb az agyérgörcs kialakulásának valószínűsége, mint az absztinensekben. Ennél több alkohol fogyasztása azonban már nem csökkentette a stroke kockázatát.
A tanulmány azonban csak összefüggést mutatott ki, nem ok-okozati kapcsolatot, és a vizsgálat korlátozottnak tekinthető abból a szempontból, hogy az adatok a résztvevők saját alkoholfogyasztásukra vonatkozó bevallásán alapult.
A vizsgálat során a bostoni Brigham and Women’s kórház 84 ezer olyan 30 és 55 év közötti nőt követtek nyomon, akik a kutatás kezdetén nem szenvedtek szív-érrendszeri betegségben. Az adatokat a Nurses’ Health Study (Ápolónők Egészségtanulmánya) keretében gyűjtötték össze, amely 1976-ben indult meg.
A kutatók szerint az alkoholfogyasztás és a stroke összefüggése többféleképpen is magyarázható. Az alkoholban olyan összetevők lehetnek, amelyek növelik a jó koleszterin szintjét, és megelőzik a vérrögképződést. A nagyobb mennyiségű alkoholfogyasztás viszont növelheti a magas vérnyomás és a pitvarfibrilláció kockázatát, amelyek a stroke kockázati tényezőinek számítanak. A legújabb eredmények alátámasztják egy korábbi kutatás eredményeit, mely szerint a mértékletes alkoholfogyasztó nőkben és férfiakban 20-30 százalékkal is alacsonyabb lehet a stroke kockázata az absztinensekhez viszonyítva. A szakértők ugyanakkor hangsúlyozták, hogy az alkohollal kapcsolatos veszélyeket tekintetbe véve azoknak, akik eddig tartózkodtak az alkoholtól, a mostani eredmények miatt nem érdemes elkezdeniük az alkoholfogyasztást.
(Betegszoba.hu)









Comments
Tisztelt Fórumozó Társaim,
szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a leírt kutatás csupán egy statisztikailag megalapozott sejtés, mert azt figyelték meg a kutatók, hogy milyen gyakorisággal fordul elő agyérgörcs az emberekben az alkoholfogyasztási szokásokra csoportosítva. Ennek alapján kaptak egy eredményt, amely egy megalapozott sejtés, de azt nem bizonyították, hogy az alkoholfogyasztási szokások okozták az adatok ilyetén alakulását, sőt, még azt sem, hogy egyáltalán befolyásolták-e. Természetesen a nagy számok törvényének köszönhetően minél több a vizsgált egyed, annál inkább megbízható az eredmény, de ez soha sem éri el a teljesen biztosat formális bizonyítás nélkül. A formális bizonyítás abból állna, hogy a fizikai és biokémiai eseményeket pontosan feltérképeznék és az alkohol hatását is bevinnék az algoritmusaikba vagy a számításaikba, az eredmény pedig egy, a tényekből kiinduló, tökéletesen helyes logikai műveletek sorozatából álló gondolatmenet lenne, mely minden kétséget kizáróan bizonyítaná az eredményt. Ennek híján csak a statisztikai adatok maradnak, amiket vagy elhiszünk, vagy nem.
Remélem azért az utolsó mondat mindenkinek beleivódott az agyába. Azaz több a káros hatása az alkoholnak mint a nem káros (ha egyáltalán tényleg van ilyen).
Biztos van sok alkoholmentes dolog is ami csökkenti a betegségek kialakulásának kockázatát (aminek nincsenek káros mellékhatásai). pl. egészséges, sportos életmód. lehet mielőtt elkezd akárki akármilyen bogyót ill. "egészség növelő" alkoholt inni, meg kellene vizsgálni az életmódját. érdekes dolgok derülnek ki.
xxx - Straight Edge
Fortis
Bizony már Virág elvtárs is megmondta a Tanuban:
"Mindennek az oka a RENDSZERTELEN ivás"
Csak rendszeresen érdemes